aytaç
Giyim dünyası
  • 02 Ocak 2020, Perşembe 14:52
Ahmet AliCanbaz

Ahmet Ali Canbaz

Dirilişin Sırrı

Öldükten sonra dirilmek anlamına gelen ‘ baa’s ‘ kıyametin kopmasından sonra İsrafil a.s. ikinci defa sur’u üfürecek ve bütün canlı yaratıklar tekrar dirilecektir. İslâm inancına göre tekrar diriliş, hem beden hem de ruh ile olacaktır. Kur’an, öldükten sonra tekrar dirilişin aklen mümkün olduğunu ve mutlaka meydana geleceğini ısrarla vurgulamaktadır. Kur’an-ı Kerim’de buyruluyor ki: “Sizi (aslınızı) ondan (topraktan) yarattık.” (Taha, 55)

 

İnsanın yapısında 16 element vardır. Bu 16 element aynen toprakta da vardır. Anatomik bakımdan insanın yapısıyla toprağın yapısı aynıdır. Hayat da Allah’ın hayat sıfatındandır. Bu sebepten beden ölür, ruh ölmez.

 

Mahkeme-i Kübra’da hesap verecek olan ruhtur. Bu ölmüş, kemikleri çürümüş insanlar nasıl dirilir, insanı topraktan yaratan Allah ikinci defa yine yaratır. İnsan bedeni, tohumlar, çekirdekler gibi toprağa girer. Bitkiler dünyaya döner, insan ruhuyla ahrete gider. Dünyada adalet yerini bulmuyor. Hâlbuki Allah’ın adalet sıfatı vardır. Ölenler dirilecek, muhakeme edilecek. Zalimler ceza alacak. Mazlumlar mükâfat alacak. Böylece Allah’ın adalet sıfatı tecelli etmiş olacak.

Nasıl ki hastalık Allah’ın şafi sıfatını ister, acıkmak Rezzak sıfatını ister. Ölmek de Allah’ın adalet sıfatını ister. Allah rahman ve rahimdir. Yani bir insan Allah’ın hangi sıfatına iltica ederse öyle muamele görür. Biz Allah’ın rahman ve rahim sıfatına sığınıyoruz, yani affına sığınıyoruz. İbadetimize, ilmimize, hizmetimize asla güvenmiyoruz.

Günah işlemeyen insan olamaz. Çünkü Allah melekleri yaratmış, günah işlemezler, Şeytanları yaratmış, sevap İşlemezler, İnsanları yaratmış, hem sevap hem günah işlerler. 

 

Yani her yaratık yapısıyla uygun bir hayat yaşıyor. Melek günahı bilmez. Şeytan sevaba yaklaşamaz. Çünkü yapıları böyle.

 

Fakat insanın organizması haram işlemeye müsaittir. İnsanları sevk eden, zevkleri ve menfaatleridir. Her insanda bu hal vardır. 

 

Mesela birisi diyor ki: “Ben içki içeceğim.” “Neden?” denince, “Canım istiyor.” diyor. Bir başkası diyor ki, “Ben camiye gideceğim.” “Neden?” denince “Allah emrettiği için.” diyor. İki insandan biri canının istediğini yapıyor. Yani onun Rab’b’i canıdır, nefsidir. Çünkü Rab kelimesinin manası terbiye edendir.

 

Bir insan ya Kur’an ahlakıyla ahlaklanacak veya nefsine göre yaşayacak. Kur’an dışındaki hayat Müslüman’ca yaşamanın dışındadır. İslamiyet gün gün, değil anbe an yaşanır. Çünkü Her An Ölme İhtimalimiz Var

 

Öyleyse; İslamiyet’i yaşarken ölmek cennetin yolunda ölmektir. Şuur, heyecan, cezbe; onlar bizim elimizde olmayan şeylerdir. Bizim elimizde olan iradedir. Geçmişi bırakalım geri döndüremeyiz. Geleceği bırakalım hükmedemeyiz, bulunduğumuz anı İslam’a uyduralım.

 

Eğer ayağımız kaymış günah işlemişsek tövbeyle temizlenelim. Derler ki harama bakan göz, gözyaşıyla gusül abdesti alır. Her haram bir bataklıktır. Bataklıklar insan yutan kumsallara benzer. Ona düşen perişan olur.

 

Ahmet Ali Canbaz


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


türkyılmaz türkyılmaz 19.01.2020 21:59

Kalemine sağlık. Güzel konulara değinmişsin. Doğru cümlelere eklenecek bir hece bile yok.

yukarı çık